Releasemingel: Nytt nummer av Utflykt – Jönköpings läns museum
En person håller en tidskrift framför sig. Det står UTFLYKT och är en bild på en man som snörar på sig ett par bruna skor

Releasemingel: Nytt nummer av Utflykt

Publicerat: 14 okt, 2021

Länsmuseet släpper ett nytt nummer av tidskriften Utflykt och bjuder in till releasemingel med glimtar av innehållet.

Utflykt vill på ett aktuellt sätt presentera kulturarv i länet och nå ut till fler. Den 20 oktober hålls releasemingel för det nya numret, som har tema hem. Möt några av de medverkande skribenterna och fotograferna, samt redaktör och redaktionsråd.

– Utflykt är Länsmuseets och Hembygdsförbundets gemensamma stolthet vilken bär genom historien, via nuet och in i framtiden, menar Johan Gärskog, länsmuseichef.

Detta är det fjärde numret av tidskriften. Två av de tidigare numren har varit nominerade till de prestigefyllda Svenska Designpriset samt Publishingpriset.

Utflykt är ett samarbete mellan Jönköpings läns museum och Jönköpings läns hembygdsförbund.

Pressträff onsdag 20 oktober kl. 15:45 följt av Releasemingel kl. 16:00-17:00.

Patricia Hallman
Patricia Monroy