Kampen i Tiden: Nu invigs länsmuseets stora utställning – Jönköpings läns museum
Fem ungdomar med surfplattor i händerna står samlade, i bakgrunden en himmel i rosa och lila toner och ett skogslandskap

Kampen i Tiden: Nu invigs länsmuseets stora utställning

Publicerat: 12 okt, 2020

Den 6:e november bjuder länsmuseet på en lysande, glittrande och mäktig invigning av Kampen i Tiden. En efterlängtad kulturhistorisk utställning om vårt läns historia.

Här möter besökarna 37 livsöden och utforskar vår gemensamma historia genom ett spel, där fler utmaningar öppnas upp efter hand.

Kvällen bjuder på en lång rad upplevelser: ljusspel i Museiparken,
pop-up framträdanden och e-sport live. På plats möter publiken Cecilia Düringer från P3 Historia och skådespelaren Hampus Nessvold. Det kommer även finnas möjlighet för besökare att få sitt porträtt tecknat av en konstnär, bli spådd i tarot och göra egna pins.

Insläpp sker via Museiparken, där röda mattan rullas ut! Utställningen Kampen i Tiden kan spelas hela eftermiddagen och kvällen. Alla aktiviteter pågår löpande. Antal eventbesökare är begränsat till 50 personer åt gången och Folkhälsomyndighetens rekommendationer följs.

Åsa Rosén

Kommunikationsansvarig