Att drunkna med John Bauer – Jönköpings läns museum

Att drunkna med John Bauer

Publicerat: 28 jun, 2012

Brev, Jag drunknar i brev. Vi människor har alltid hittat vägar att kommunicera och brev har kvar positionen som en av de viktigaste kommunikations-formerna. Ser ut över mitt skrivbord där John Bauers brev väller ut i en aldrig sinande ström. Hundratals kanske något tusen brev adresserat till föräldrar, maka, bröder, innehållandes skisser och korta notiser. Ibland läsligt och välformulerat på finare papper, ibland hastigt nedkluddat på en lapp.

Tar man då ett steg tillbaka förstår man att vi människor är oss lika. Vi uttrycker samma behov fast idag pinglar det till i vår e-post istället. Men var inte de där papperslapparna stämplade med poststämpel och frimärken ändå många gånger mer personliga?

/Magnus R

Magnus Rossler

Museiassistent

Foto på brev. Ett antal av de aktuella breven