Pressträff & Releasemingel – Jönköpings läns museum

Pressträff & Releasemingel

Publicerat: 7 okt, 2019

Länsmuseet släpper ett nytt nummer av tidskriften UTFLYKT och bjuder in till releasemingel med glimtar av innehållet.

UTFLYKT är ett nytt sätt att presentera länets kulturarv och nå ut till fler. Den 16 oktober hålls releasemingel för det nya numret, som har tema vatten. Här finns möjlighet att möta några av de medverkande som berättar om sina artiklar, samt huvudredaktör Anna Stålhammar, museichef Sergei Muchin och Irene Oskarsson, ordförande i länets hembygdsförbund.

Satsning som kan vinna designpris

– UTFLYKT är en medveten satsning för att nå de som vanligtvis inte besöker vårt museum, som redan gett gott resultat, menar Sergei Muchin, museichef.

Första numret av UTFLYKT släpptes för ett år sedan, och är nominerat till två prestigefyllda design- och kommunikationspris; Svenska Designpriset samt Publishingpriset.

Tidskriften är ett samarbete mellan Jönköpings läns museum och Jönköpings läns hembygdsförbund, med målet att synliggöra historien, nuet och framtiden.

Pressträff onsdag 16 oktober kl. 16:00
följt av Releasemingel kl. 16:30-17:30.

Varmt välkommen!

Åsa Rosén, kommunikatör, 036-30 18 22