Seminarium om Brahekyrkan – Jönköpings läns museum
Folderomslag till ett seminarium.

Seminarium om Brahekyrkan

Publicerat: 15 feb, 2013

Visingsö 16 maj 2013

Jönköpings läns museum ger i maj månad ut en stor bok om Brahekyrkan, ”Grevars och bönders tempel”. I anslutning till bokutgivningen arrangerar Jönköpings läns museum med flera, ett heldagsseminarium i kyrkan. Flera av författarna medverkar.

Under dagen får du ta del av ett tvärsnitt genom kyrkans rika och snart tusenåriga historia. En historia som i mycket speglar rikets historia genom betydande personer som kung Sverker den äldre och grevarna Brahe.

Anmäl dig senast 2 maj 2013

Kontakta Robin Gullbrandsson, Jönköpings läns museum, senast den 2 maj om du vill delta vid seminariet.

E-post: robin.gullbrandsson@jkpglm.se

Deltagaravgift och lunch

I deltagaravgiften (100 kronor) ingår kaffe, smörgås och kaka.
Ange om du önskar lunch (100 kr), samt specialönskemål om kost (deltagaravgift och lunch=200 kr).

Avgiften sätts in på länsmuseets bankgiro 268-5469 eller postgiro 184270-7 (uppge namn och ”Brahekyrkan”) alternativt kontant vid registrering i kyrkan.

Lunch serveras på Wisingsö Hotell & Konferens i Tunnerstad (ca 2 km från kyrkan).

Läs mer i foldern som finns i högerspalten!

Välkommen till en spännande dag i Brahekyrkan!

PDF material

Seminarium Brahekyrkan (pdf, 1 MB, ny flik) >

Nyfiken på boken? Här får du ett smakprov.
Grevar och bönders tempel (pdf, 844 KB, ny flik) >