Länsmuseet tillfälligt stängt för besökare – Jönköpings läns museum

Länsmuseet tillfälligt stängt för besökare

Publicerat: 18 nov, 2020

Pressmeddelande 2020-11-18

Uppdaterat 8 januari 2021

Jönköpings läns museum håller fortsatt tillfälligt stängt för besökare, t.o.m. 28 februari 2021.

Beslutet att tillfälligt stänga vår publika verksamhet beror på att vi just nu inte kan vara den plats för upplevelser som vi vanligtvis är. Det är i dessa tider av yttersta vikt att vi alla undviker resor till och från besöksmål, samt minskar antalet kontaktytor och mötesplatser så mycket som möjligt, för att undvika smittspridning.

Även Museibutiken håller stängt ? däremot går det att göra beställningar via e-post eller i vår webbshop.

Våra medarbetare fortsätter att arbeta för att tillgängliggöra och bevara kulturarv i länet genom bland annat uppdragsverksamhet, samlingsförvaltning och upplevelser i våra digitala kanaler.

Vår förhoppning är att återigen öppna museet för besökare från och med den 1 mars.

Frågor kring besöksverksamheten:
Besöksservice