UTFLYKT återigen nominerad till Svenska Designpriset – Jönköpings läns museum
Tidskriften UTFLYKT

UTFLYKT återigen nominerad till Svenska Designpriset

Publicerat: 2 sep, 2020

För andra året i rad är Jönköping läns museum nominerade till Svenska Designpriset för sin tidskrift Utflykt.

Utflykt nr 2 2019/2020 är nominerad i kategorin Redaktionellt – Magasin – Print. Tidskriften, som är ett nytt sätt att presentera länets kulturarv och historia, är nu med i slutomröstningen av årets omgång av Svenska Designpriset. Tidningen ges ut en gång per år och tar med läsaren på upptäcktsfärd i Jönköpings län och dess historiefyllda omgivning.

Det är fantastiskt roligt att Utflykt blivit nominerad till detta pris, i synnerhet eftersom den når ut till den breda allmänheten i hela länet. En fräsch och tilltalande layout och formgivning är oerhört viktig i detta hänseende ? här har vi lyckats! säger Johan Gärskog, museichef.

Det Svenska Designpriset är en tävling, öppen för alla som håller på med bland annat grafisk design och formgivning. Vinnaren presenteras den 12 november under en prisutdelning på Berns i Stockholm, där representanter från Jönköpings läns museum kommer att närvara. Omröstningen öppnar måndag den 7 september på designpriset.se och pågår under en hel vecka. Hela Sverige kan vara med och rösta på sina designfavoriter.

Art Director för Utflykt nr 2 är Carl Anders Skoglund och huvudredaktör Anna Stålhammar. På https://jonkopingslansmuseum.se/utflykt finns mer information om Utflykt.

Åsa Rosén

Kommunikationsansvarig