Så hanterar Jönköpings läns museum risken för Coronaviruset – Jönköpings läns museum
Museibyggnaden sedd från ovan med närliggande stadskärnan och grönska i museiparken

Så hanterar Jönköpings läns museum risken för Coronaviruset

Publicerat: 22 maj, 2020

Uppdaterad 2020-05-22
Informationen uppdateras löpande.

Jönköpings läns museum följer regeringens beslut och Folkhälsomyndighetens rekommendationer angående Coronaviruset och dess smittspridning. Museet håller öppet som vanligt tills vidare, men den publika verksamheten påverkas.

Ingen programverksamhet t.o.m. sista augusti

Med anledning av rådande läge har länsmuseet beslutat att ställa in alla publika aktiviteter såsom visningar, föreläsningar och andra programpunkter fram t.o.m. 31 augusti.

Påverkar den nya kulturhistoriska utställningen

Beslutet påverkar också den nya kulturhistoriska utställningen Kampen i tiden, som skulle ha öppnat den 15 maj. Den öppnar istället under hösten, då det under rådande läge inte går att genomföra en invigning.

Utställningarna fortsatt öppna

Museet och våra utställningar håller öppet som vanligt ? vi välkomnar er som vill besöka museet på egen hand.

Länssalongen har förlängts till 26 juli. I Kulturkoftor & Sagotröjor öppnar stickning och garn dörrar till böcker och livsöden. Under sommaren visas även den årligt återkommande Normstorm och från 30 maj visas åtta videokonstverk i ARTificial Intelligence. Allmänheten kan också ta del av verksamheten på andra sätt, som digitala visningar.

Vi arbetar hela tiden för att begränsa smittspridning av Coronaviruset och har vidtagit åtgärder för detta. Tänk på att hålla avstånd (ca 2 meter) och visa hänsyn till övriga besökare. Är du inte frisk så vill vi att du avstår ditt besök – välkommen vid ett senare tillfälle.

Vid frågor kring evenemang och bokningar, kontakta Besöksservice tel: 036-30 18 73 eller e-post: besoksservice@jkpglm.se.

Åsa Rosén

Kommunikationsansvarig