Bakgårdar och en liten presentation – Jönköpings läns museum
Svartvit och mörk bild på en mellangata

Bakgårdar och en liten presentation

Publicerat: 24 apr, 2013

Svartvit och mörk bild på en väg

Framför mig här på kontoret ser jag en mängd inramade foton. De föreställer bakgårdar i Jönköping, och de är på väg att bli en utställning. Mina kolleger börjar hänga upp den i museets entréhall redan idag. I Jönköpings läns museums samlingar finns väldigt många gamla foton, och just de gamla bakgårdarna har nästan försvunnit ur folks medvetande. Från och med den 27 april finns nu en möjlighet att se hur de kunde se ut, ett minnesfragment från svunna tider.

Svartvit och mörk bild på en mellangata

Jag som skriver detta gör med detta inlägg premiär på den här bloggen. Mitt namn är Maud Lagerborg, och jag är från årsskiftet ansvarig för just museets bildsamling. Den officiella titeln är verksamhetsutvecklare, och jag tycker att uppdraget är spännande. De av er som är intresserade av våra gamla foton, vill beställa bilder, eller rentav har egna gamla fotografier, kommer att komma i kontakt med mig.

Jag har arbetat på museet sedan 2005, men har haft olika positioner.

Med förhoppning om kommande gott samarbete!

Maud Lagerborg, verksamhetsutvecklare bild