Öppen visning 13:00 – Förpackad – Jönköpings läns museum
Konstnären Mattias Käll har fotat orange sopsäckar som ligger utspridda i ett sommarlandskap. Över hänger en mörkare himmel och i bakgrunden skymtar skogen.

Öppen visning 13:00 – Förpackad

En rundvandring i utställningen Förpackad tillsammans med en av våra utställningsproducenter, med nedslag bland några olika konstverk.

I utställningen Förpackad undersöker Mattias specifikt människans relation till förpackningsplast. Mycket av det vi köper har en förpackning, ofta av plast. Plasten är ett flexibelt, formbart material, samt är mycket slitstarkt och tåligt. Så tåligt att det blir ett problem. För när material som håller i flera hundra år ska in i naturens kretslopp uppstår det krockar mellan två olika system.

Öppna visningar

Att gå med på en visning på Jönköpings läns museum ger dig så mycket mer! Ta möjligheten till en fördjupad upplevelse där konst- och kulturhistoria sätts in i ett sammanhang.

Samling vid informationsdisken i museets entré. Visningen pågår ca 30 minuter.
Fri entré och ingen föranmälan behövs.

Biljett ikon
Kostnad: Fri entré
Kalender ikon
Startdatum: onsdag, 21 aug. 2024
Klocka ikon
Starttid: 13:00
Varaktighet ikon
Pågår ca: 30 minuter
Plats ikon
Plats: Dag Hammarskjölds plats 2, Jönköping

Ingår i kategori

Symbolen för museets logotyp.
Besöksservice