Spegel, spegel på väggen där... – Jönköpings läns museum
Porträtt på Ungdomens Vårsalong 2015

Spegel, spegel på väggen där…

Publicerat: 11 mar, 2015

Porträtt på Ungdomens Vårsalong 2015

Se dig i spegeln och säg mig vem du är? Ja kanske är denna fråga aktuell genom hela livet. Ungdomens Vårsalong här på Jönköpings läns museum vimlar, åtminstone för en hastig betraktare just av självporträtt. Olika tekniker, uttryck, färg och form, men i grund och botten ändå dessa ansikten som tittar tillbaka på betraktaren. Se dig i spegeln och säg mig vem du är..

Eller kanske finns där också en ironisk glimt en yta, som ska förstås ironiskt. Trots min konstnärliga ungdom ser jag minsann igenom ytan i detta samhälle där allt är individ, yta, ensamhet?

Ja kanske är det så det är eller också gör du som besökare helt andra reflektioner. Välkommen in och se dig själv eller andra i den märkliga spegel som är konsten.

Magnus Rossler, museiassistent

Magnus Rossler