Ett träd med nappar vid Munksjöns strand – Jönköpings läns museum

Ett träd med nappar vid Munksjöns strand

Publicerat: 18 jul, 2012

Ann Jonsson som arbetar på Tändsticksmuseet var på länsmuseet för att leta efter askfat till sommarens utställning. Samtidigt vill hon tipsa oss om att det utmed gång- och cykelvägen runt Munksjön finns ett träd där det hänger nappar. Det måste ni dokumentera uppmanade hon oss. Så vår fotograf Göran Sandstedt cyklade iväg för att fotografera trädet och napparna. Han kommer hem med bilder där napparna hänger som färgglada blommor på grenarna.

Nu undrar vi på länsmuseet – vad är detta? Är det barn som ska sluta med napp som lämnar sina till trädet eller vad är det?

Skriv gärna till oss och berätta om vad detta är. Skriv till samlingar@jkpglm.se så kommer vi att spara bilder och dina uppgifter i länsmuseets arkiv.

Liselotte, intendent