Sommartider är loppistider! Vill du hjälpa oss? – Jönköpings läns museum
Massor av prylar står uppställda tätt tillsammans på ett bord där solen lyser in.

Sommartider är loppistider! Vill du hjälpa oss?

Publicerat: 25 jun, 2024

Älskar du att fynda på loppisar eller undviker du helst de långa raderna av uppställda prylar? Oavsett vill vi gärna veta vad du tänker och gör!

Nu söker vi dig som är bosatt i Jönköpings län och vill svara på några korta frågor. Jönköpings läns museum gör nämligen en samtidsinsamling om loppis. Dina svar sparas hos oss för framtiden, så att människor där och då kan få veta lite mer hur vi lever nu.

Vi vill gärna att du är med!

Svara på några korta frågor i vårt frågeformulär så är du med och skriver nutidens historia.

Har du några frågor? Hör av dig till vår etnolog Patricia Monroy på e-post patricia.monroy@jkpglm.se eller telefon 036-30 18 03.

Patricia Hallman
Patricia Monroy