Filmen om Vätterleden visas i Jönköpings Lokal-TV – Jönköpings läns museum
En stillbild ur en äldre film, med vy över en motorled genom ett grönskande landskap. I bilden står titeln Vätterleden

Filmen om Vätterleden visas i Jönköpings Lokal-TV

Publicerat: 25 mar, 2021

Lördag 27 mars återupptar Jönköpings Lokal-TV sina sändningar efter ett par års uppehåll. Som en del av premiär-tablån kommer länsmuseets ”Filmen om Vätterleden” att sändas kl. 12:30, under lördagen.

Kanalen når ut i Jönköpings kommun med omnejd, till ca. 50.000 hushåll. För den som vill ta del av Jönköpings Lokal-TV, görs sändningarna i följande kanaler: ComHem ? 451, Telia ? 500 och Wetternet ? 380.

?Det känns härligt att kanalen åter kommer att kunna erbjuda en plattform för att främja det lokala. Vår förhoppning är att fler ska få upp ögonen för vad vår fina bygd kan erbjuda?, säger Daniel Ihreborn ordförande i Jönköpings Lokal-TV förening.

Jönköpings läns museum är medlem i föreningen och kommer att erbjuda flera av de filmer vi producerar, även i denna kanal.

Symbolen för museets logotyp.