Vi behöver extern hjälp! – Jönköpings läns museum

Vi behöver extern hjälp!

Publicerat: 21 sep, 2018

Är du formgivaren
till vår nya basutställning?

Jönköpings läns museum söker dig som;

vill arbeta tillsammans med oss i vårt kreativa team kring att producera morgondagens kulturhistoriska basutställning.

I projektet arbetet vi med skolungdomar (målgruppen 9?16 år) från länets 13 kommuner, referensgrupper och andra interna och externa experter. Det är därför viktigt att du kan samarbeta med många olika människor. Du använder dig av ett med och av perspektiv i ditt arbete.

Du hjälper oss att utveckla utställningsidéerna till rumslig formgivning. Interaktion och delaktighet intresserar dig särskilt.

Det är ett plus om du har en anknytning till länet och tidigare museiproduktion. Det är inget krav, då ditt intresse för rumslig gestaltning väger tyngre.

Ditt uppdrag:

Du blir en av flera formgivare med ansvar för gemensamma eller olika delar av projektet.

Utställningsytan i museet är fördelad på två rum ca; 350 kvm. Produktionen är planerad i etapper, där etapp ett öppnar hösten 2019.

Du är tillgänglig för uppdraget december 2018 till hösten 2020. Uppdragets omfattning är beroende av var i produktionstiden vi befinner oss. Du arbetar som konsult åt Jönköpings läns museum.

Om Jönköpings läns museum:

Jönköpings läns museum är ett konst- och kulturhistoriskt museum med lokaler centralt i Jönköping. I museets byggnader finns förutom utställningar även arkiv, magasin, ett omfattande bildarkiv, en ateljé för målerikonservering och mycket annat.
Vi är cirka 45 anställda som arbetar med allt från föremålsvård till utställningar, arkeologi, målerikonservering, byggnadsvård och etnologiska dokumentationer.

Vår uppgift som länsmuseum är att samla, vårda, visa och tillgängliggöra kulturarv i länet. Tillsammans med alla andra länsmuseer är vi Sveriges största museum.

?Det som vi invånare tänkt och gjort genom historien, och det som vi tänker och gör idag, lämnar spår. Spår som blir våra gemensamma minnen och berättelser. Vår historia.?

Urvalsprocess:

Vi kommer välja ut ett antal av er som anmält intresse för uppdraget för kortare intervju, därefter följer ett fortsatt arvoderat skissuppdrag.

Maila din intresseanmälan och cv till oss senast 12 oktober anna.martindahl@jkpglm.se

Vid frågor kontakta: Projektledare Anna Martindahl 036?301828