Frivillighet eller tvång? – Jönköpings läns museum
Profilbild av Sverker Jagers

Frivillighet eller tvång?

Välkommen på en föreläsning om beteendeförändringar och politikens roll för att hantera hållbar utveckling.

Varför tar det så lång tid att göra beteendeförändringar? Och vad ska vara frivilligt och vad ska vara tvång? I den här föreläsningen lyfter Sverker Carlsson Jagers, professor i Statsvetenskap och miljöpolitik vid Göteborgs universitet, politikens roll för att hantera hållbar utveckling.

Han kommer även lyfta vikten av styrmedel för att få till storskaliga beteendeförändringar och individens uppdrag som konsument, och inte minst som medborgare.

Fri entré och ingen föranmälan behövs.

Sverker Jagers är även moderator för eftermiddagens panelsamtal om Människa och miljö – förändringar går långsamt.

Evenemanget är en del av Klimatveckan som arrangeras av Klimatrådet Jönköpings län.

Biljett ikon
Kostnad: Fri entré
Kalender ikon
Startdatum: torsdag, 17 okt. 2024
Klocka ikon
Starttid: 13:00
Varaktighet ikon
Pågår ca: 1 timme
Plats ikon
Plats: Dag Hammarskjölds plats 2, Jönköping

Ingår i kategori

Porträtt av programproducent Linnea
Linnea Holmberg Wensby

Programproducent

Symbolen för museets logotyp.
Besöksservice