Öppen visning: Mopeden - en svensk designhistoria – Jönköpings läns museum
Äldre moped står uppställd mot en trävägg

Öppen visning: Mopeden – en svensk designhistoria

Vad har Volvos sportvagn P1800 gemensamt med en futuristisk moped från Västtyskland? Ritade verkligen Sigvard Bernadotte mopeder? Fungerar strömlinjeform i 30 km/h? Välkommen på en ögonbrynshöjande guidning i ämnet svensk designhistoria – betraktad ur mopedens synvinkel.

Utställningen Mopeden – en svensk designhistoria går nu i mål på Jönköpings läns museum. Missa inte en sista guidad visning av utställningens skapare Claes Johansson. Ingen kan som han förklara varför det är omöjligt att inte älska en klassisk svensk moped.

Öppna visningar

Att gå med på en visning på Jönköpings läns museum ger dig så mycket mer! Ta möjligheten till en fördjupad upplevelse där konst- och kulturhistoria sätts in i ett sammanhang.

Samling i utställningen Mopeden, på övre plan. Visningen pågår ca 30 minuter.
Fri entré och ingen föranmälan behövs.

Biljett ikon
Kostnad: Fri entré
Kalender ikon
Startdatum: söndag, 8 sep. 2024
Klocka ikon
Starttid: 11:00
Varaktighet ikon
Pågår ca: 30 minuter
Plats ikon
Plats: Dag Hammarskjölds plats 2, Jönköping

Ingår i kategori

Symbolen för museets logotyp.
Besöksservice