REPRIS Onsdagskväll: Karl-Fredrik Gustafsson – Jönköpings läns museum
Porträttbild av Karl-Fredrik Gustafsson

REPRIS Onsdagskväll: Karl-Fredrik Gustafsson

Vårkänslor och Trädgårdsmagi

Floristen och trädgårdsmästaren från succéprogrammet ”Karl Fredrik på Österlen” gästar oss med fokus på våren – förvår, våren i sitt esse, vår som går mot sommar! Karl-Fredriks gård Eklaholm är ett populärt utflyktsmål för alla som uppskattar färg, form och ett friare synsätt på trädgård, blommor och inredning. Med anor från 1600-talet lockar gården till sig besökare från hela Sverige, men också Norge och Danmark. Karl-Fredrik utmärker sig i trädgårdssverige med sitt fokus på hållbarhet, ekologi och närproduktion – här finns en klockren och intim kärlek till moder jord och till livskraften hos naturen!

Om föreläsaren

Karl Fredrik Gustafsson är utbildad florist, trädgårdsmästare och inredningsinspiratör. Han är uppvuxen i Örebro men bor numera på Österlen i Skåne där han tillsammans med sin sambo Petter driver den inspirerande gården Eklaholm. De senaste åren har Karl-Fredrik även kommit att bli en av landets främsta storsäljare av inspirationsböcker om blomster och trädgårdsmagi.

Livesändning

Biljett ikon
Kostnad: Fri entré
Klocka ikon
Öppettider Följer inte museets öppettider
Kalender ikon
Startdatum: torsdag, 30 maj 2024
Kalender ikon
Slutdatum: fredag, 31 maj 2024
Plats ikon
Plats: Dag Hammarskjölds plats 2, Jönköping

Ingår i kategori

Symbolen för museets logotyp.
Besöksservice