Bild på två receptionister

Museivärd/receptionist – timanställning

Publicerat: 29 maj, 2019

Vi vill skapa värdskap i världsklass – vill du vara med? För den ordningsamma värdskapstalangen finns nu en fantastisk möjlighet! Vi söker en museivärd som med värdskap och bemötande bidrar till att skapa berörande och berikande upplevelser för besökaren.

Du ingår i teamet för besökarservice, med kollegor som har stort kunnande om museets verksamhet. Tillsammans arbetar vi med att möta besökare i olika åldrar, med olika bakgrund och olika behov, för att skapa en berörande och berikande museiupplevelse.

Jönköpings läns museum erbjuder dig en arbetsplats i en unik miljö, mitt i centrala Jönköping, med närhet till kommunikationer, stadsplus och vacker natur.

ARBETSUPPGIFTER

I uppgifterna ingår både värdskap- och butiksarbete. I huvudsak innebär de att:

  • Välkomna, bemöta och ge service till våra besökare, samt förmedla information om museets utställningar och aktiviteter.
  • Svara för att hålla mycket god ordning i de publika delarna.
  • Svara för öppning och stängning, tillsyn och bevakning samt agera vid larm- och nödsituationer.
  • Försäljning i museibutik, skyltning och varuhantering.
  • Förbereda, sätta igång och återställa lokaler, utrustning och viss konferensteknik vid programaktiviteter och evenemang.

KVALIFIKATIONER

Vi söker dig som har gymnasieexamen med inriktning mot besöks- och turismnäring eller liknande, samt har erfarenhet av butiksförsäljning och av arbete inom besöks- eller turismnäring. Det är meriterande om du har högskoleutbildning inom kulturområdet.

Arbetsuppgifterna är mycket utåtriktade och för att trivas med tjänsten är du en person som inspireras av möten med nya människor och nya situationer. Ett genuint ordningssinne och ett proaktivt förhållningssätt är viktiga faktorer i uppgifterna samt förmåga att arbeta både självständigt och i team.

Det är viktigt att du känner dig trygg i och har förmåga att använda digitala verktyg, som Officepaketet, kassasystem och sociala medier. För uppgifterna krävs goda kunskaper i svenska och engelska samt förmåga att hantera teknisk utrustning i konferensmiljö.

ANSTÄLLNINGEN

Anställningen startar i slutet av augusti och är en timanställning om ca 12 timmar/vecka i genomsnitt. Arbetstiderna är varannan helg, kl. 10.30 – 15.15 och varannan onsdag kl. 16:15 – 21:15 samt fredagar kl. 11 – 16.

Vi arbetar aktivt för ökad mångfald, delaktighet och tillgänglighet i verksamheten, i enlighet med vårt uppdrag och värderingar, och förutsätter att alla medarbetare bidrar i detta arbete.

ÖVRIGT

Arbetsuppgifterna innebär att man står och går längre stunder. Tunga lyft kan förekomma.

FRÅGOR

Vid frågor är du välkommen att kontakta gruppchef för besöksservice, Marie Källvant; tel. 036-30 18 67

ANSÖKAN

Varmt välkommen med din ansökan till: registrator@jkpglm.se. Ange ”värd/receptionist” som referens. Personligt brev och CV bifogas ansökan. Vi tar emot ansökningar löpande, dock senast den 16 juni. Tillsättning av tjänsten kan komma att ske innan den 16 juni.

Vi önskar ej bli kontaktade av annonsförsäljare.

i Information


Kontaktuppgifter
Porträtt av Marie Källvant
Marie Källvant

HR och Gruppchef Besöksservice