Varor i olika färger står i butikshyllor.

Museivärd/receptionist med fokus på butik (vikariat 35 tim./vecka)

Publicerat: 8 Maj, 2018

Vi vill skapa värdskap i världsklass – vill du vara med?

För den resultatinriktade värdskapstalangen finns nu en fantastisk möjlighet.
Vi söker en museivärd/receptionist som under ett år, vill fortsätta utveckla vår fina butik vid Jönköpings läns museum. Butiken är en viktig del i vårt välkomnande och är en inspirerande plats för besökarnas helhetsupplevelse. I vårt välsorterade sortiment hittar du unika produkter som speglar våra samlingar och verksamhet.

Du ingår i teamet för museets besökarservice, med kollegor som har stort kunnande om museets verksamhet. Tillsammans arbetar vi med att välkomna och möta besökare i olika åldrar, med olika bakgrund och olika behov, för att skapa en berörande och berikande museiupplevelse. Din vardag hos oss består av såväl övergripande som praktiska arbetsuppgifter inom butik och värdskap. Du ansvarar för försäljning i butik och webshop, inköp, lagerhantering, skyltning/exponering och övrig hantering av våra produkter.

I uppgifterna ingår även att utveckla butikens produktsortiment och du hjälper oss att bli ännu bättre på att göra ekonomiska analyser för att optimera butikens resultat.

Kvalifikationer

Arbetsuppgifterna är mycket utåtriktade och för att trivas med tjänsten är du en person som inspireras av möten med nya människor och nya situationer. För uppgifterna behöver du ha en affärsmässig drivkraft och förmåga. Ett genuint ordningssinne samt metodiskt och proaktivt förhållningssätt är viktiga faktorer i uppgifterna samt förmåga att arbeta både självständigt och i team. Du behöver ha förmåga att balansera tid mellan lugna och hektiska perioder i butiken med övriga arbetsuppgifter.

Det är viktigt att du känner dig trygg i och har förmåga att använda digitala verktyg, som Officepaketet, kassa-/lagersystem, webshop samt sociala medier.
Goda språkkunskaper i svenska och engelska krävs samt god kunskap om regelverk som styr butiksverksamhet.

Utbildning:

• Gymnasieexamen med inriktning mot ekonomi och/eller service/turism eller motsvarande.

Erfarenhet:

• Dokumenterad arbetslivserfarenhet av butiksarbete med försäljning, skyltning/exponering, inköp, lagerhantering samt ekonomiska analyser och uppföljning inom butikshandel.
• Det är meriterande om du har erfarenhet av produkt- och sortimentsutveckling.

Anställningen

Anställningen är ett vikariat på ett år, med start i augusti/september. Arbetet omfattar 35 timmar i veckan och tjänstgöring på kvällar och helger ingår.

Övrigt

Arbetet innebär att du går och står längre stunder. Tunga lyft förekommer. Vi har tagit ställning till rekryteringskanaler och önskar ej bli kontaktade av annonsförsäljare.

Frågor

Vid frågor, är du välkommen att kontakta: Marie Källvant, enhetschef för verksamhetsstöd, tel. 036-30 18 67.
Vi planerar att genomföra intervjuer under veckorna 22–24.

Ansökan

Låter detta intressant? Varmt välkommen med din ansökan till oss, senast den 27 maj. Ansökan skickas med e-post till: registrator@jkpglm.se. Personligt brev och meritförteckning bifogas i ansökan. Ange löneanspråk. Som referens anges ”ansökan butik”.

i Information


Kontaktuppgifter
Porträtt av Marie Källvant
Marie Källvant

Enhetschef